Allmenne vilkår
Vennligst les gjennom våre vilkår for handel hos Kathrines Hudklinikk AS. Ved kjøp av produkter og tjenester aksepterer og godkjenner du gjeldende betingelser.
Registrering
For å handle hos Kathrines Hudklinikk AS via kathrineshudklinikk.no må du ha leveringsadresse i Norge (med unntak av Svalbard og Jan Mayen) samt at du må registrere deg hos oss. Registreringen er gratis og uten forpliktelser om kjøp. Vi lagrer opplysningene på en sikker måte og opplysningene vil ikke være tilgjengelige for uvedkommende. Ta godt vare på passordet ditt. Det er din egen sikkerhet slik at ikke uvedkommende skal misbruke din profil. Du bestemmer selv passord når du registrerer deg. Du kan registrere deg her.
Kathrines Hudklinikk AS kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år og forutsetter at du har en kredittkortavtale med din bank eller ditt kortselskap. Kredittkjøp kan også gjennomføres via avtale med Klarna ved valg av faktura eller samlefaktura.
Nyhetsbrev
Ved å melde deg på vårt nyhetsbrev samtykker du til at kathrineshudklinikk.no (Behandlingsansvarlig) behandler personopplysninger om deg i form av e-postadresse og telefonnummer. Jeg er informert om og klar over at jeg når som helst kan trekke mitt samtykke tilbake. Dette kan gjøres via egen link i nyhetsbrevet/SMS du mottar, eller ved å ta kontakt med kundeservice. Jeg er informert om og klar over mine rettigheter etter personvernreglement – for eksempel min rett til å kreve innsyn eller retting av mine personopplysninger. Jeg er klar over at det er mer informasjon om den behandlingsansvarliges bruk av personopplysninger i personvernerklæringen som er tilgjengelig her.
Adresseendring
Du må selv endre din adresse på din profil. Adressen du velger som standardadresse vil benyttes som faktura- og leveringsadresse ved fremtidige kjøp, men vil ikke påvirke ordre som allerede er opprettet. Pakker sendes til adressen som er lagret på ordren din når vi registrerer din innbetaling hos oss. Du velger selv leveringadresse når du gjennomfører en ordre. Adressen kan endres før ordren er betalt eller godkjent under fakturering.
Betaling
Innbetaling må alltid finne sted før vi godkjenner en ordre. Vi benytter betalingsformidling gjennom Klarna og Vipps. Se mer informasjon om Klarna på deres nettsider, eller VIPPS på deres nettsider.
Tilbud
Tilbud gjelder så langt lageret rekker.
Frakt
Kathrines Hudklinikk AS tilbyr frakt kr. 79,- pr. normal forsendelse, eller fraktfritt ved kjøp over NOK 1500 inkludert merverdiavgift. Noen kupongkoder gir rabattert eller gratis frakt, merk at det gis ingen garanti for varighet, kupongkoder kan aktiveres og deaktiveres uten at du som bruker informeres om dette. Kupongkode benyttet og godkjent i en ordrebekreftelse vil være gyldig så fremt det ikke har oppstått tekniske feil eller forsøk på uriktig bruk av kupongkode fra kunde.
Mindre pakker sendes normalt som brevpakke uten sporing. Større forsendelser sendes som pakke med Posten Norge AS eller annen egnet transportør.
Leveransevilkår
Kathrines Hudklinikk AS sender til hele Norge unntatt Svalbard og Jan Mayen. Leveringstiden varierer fra produkt til produkt, men lagervare sendes normalt 0 – 3 etter registrert innbetaling. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner.
Brevpakker leveres normalt sett i din postkasse. I noen tilfeller, for eksempel hvis postkassen din er full, må du hente pakken på postkontor. Da vil du få henteseddel i postkassen. Servicepakker leveres til ditt postkontor. Posten sender hentemelding på e-post og du vil i tillegg få hentemelding på SMS dersom du har valgt dette i din profil. Alle forsendelser med Servicepakke kan spores når produktene er sendt fra oss.
Som kunde plikter du å følge med på status på din forsendelse. Kathrines Hudklinikk AS er ikke ansvarlig for utlevering av melding om ankommet pakke. Posten returner etter sitt system uavhentede pakker etter 14 dager.
Dersom du ikke er hjemme på avtalt leveringstidspunkt, ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss for din regning. Dersom du ikke betaler ny frakt eller ikke ønsker sendingen på nytt vil du bli belastet et gebyr på kr 250,- fra det innbetalte beløp i tillegg til returfrakt og eventuell opprinnelig fraktbeløp. Eventuelt restbeløp blir kreditert til ditt kort, kontonummer eller via Klarna avhengig av din betalingsmetode.
Dersom du ber Posten om å returnere varen, samt at du på forhånd melder fra til oss om at du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du bare betale for returkostnaden.
Om din pakke ikke leveres innen avtalt tid kan du som kunde fastsette en rimelig tilleggsfrist. Skulle denne fristen oversittes kan du heve kjøpet og få pengene tilbake innen 14 dager.
Skade på forsendelse eller ødelagt pakke
Dersom du mottar en skadet sending, plikter du som kunde å forholde deg til våre rutiner som gjelder ved mottak av en skadd sending. Ta kontakt med kundeservice via e-post eller kontaktskjema (detaljer finner du her). Da vil du få svar fra en av våre saksbehandlere som vil hjelpe deg videre. Vi oppfordrer deg som kunde til å ta bilde av skadet forsendelse ved mottak for bruk i korrespondansen videre. Varer som er skadet etter sending med Posten må fremvises på postkontor og skademelding må fylles ut.
Vareinformasjon
Vi gjør hele tiden vårt beste for å gi deg utfyllende og riktige produktopplysninger. Vi tar allikevel forbehold om feilaktig produktbeskrivelse, og at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager. Alle våre produkter kan brukes i Norge. Det følger med bruksanvisning på alle produkter som krever dette.
Opphavsrett
Innhold på kathrineshudklinikk.no er Kathrines Hudklinikk AS sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Kathrines Hudklinikk AS.
Reklamasjon og angrerett
Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer eller feil ved leveransen, skal rettes skriftlig gjennom til kundeservice. Det er viktig at du registrerer saken skriftlig og får bekreftelse på at saken er registrert. Vi svarer fortløpende og så raskt som mulig. Ikke send tilbake varer før du har fått beskjed om dette fra oss. På denne måten håndteres saken smidigst mulig og uten unødvendige returkostnader. Tilbakebetaling ved angring/reklamasjon som medfører kreditering, skal skje innen 14 dager etter mottak av retursendingen.
Angrerett og angrefrist – generell informasjon
Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt i henhold til angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt. Se mer om angrerett og riktig bruk av denne her.
Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Ønsker du å benytte deg av angrerettsskjema finner du dette utsendt sammen med betalingsbekreftelsen som mottas pr e-post. For retur av varer på eget initiativ, der våre returprosedyrer ikke benyttes, brukes følgende adresse. Merk at du som avsender selv står ansvarlig for returporto når vår returseddel ikke benyttes.
Kathrines Hudklinikk AS
Storgata 1
3510 Hønefoss
Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare) eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.
Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.
Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende.
Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).
Reklamasjon – generell informasjon
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den gi selgeren skriftlig melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er likevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av det ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.
En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok risikoen for produktet (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.
Dersom det foreligger en mangel ved produktet, og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene, kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende:
- Holde kjøpesummen tilbake
- Under visse forutsetninger velge mellom retting og omlevering
- Kreve heving av kjøp dersom mangelen ikke er uvesentlig
- Kreve erstatning
Dersom selgerens retting eller omlevering vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke blir avskåret fra å bruke produktet har forbrukeren under visse forutsetninger rett til å kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel.
Har du ytterligere spørsmål om angrerett, angrefrist eller reklamasjoner kan du kontakte oss gjennom “Kundeservice” på “Min side”.
Verneting
Ved en eventuell tvist følger Kathrines Hudklinikk AS Forbrukerklageutvalgets avgjørelser.